U preglednim radovima koji su obuhvatili ukupno 37 znanstvenih članaka objavljenih na ovu temu istraživana je učinkovitost komunikativnih i edukativnih strategija o boli spram učinkovitosti kod kontrolnih skupina (osobe s lista čekanja, placebo, aktivni i pasivni tretmani…).
Značajno veći i dugotrajniji efekti u parametrima funkcionalnosti, percepcije boli, povećanja tjelesne aktivnosti i smanjenja straha od boli postignuti su kombinacijom komunikativnih strategija, edukacijom o boli te postepenim svladavanjem obrazaca kretanja u odnosu na kontrolne skupine.
REFERENCE:
1. Louw, A., Zimney, K., Puentedura, E. J., & Diener, I. (2016). The efficacy of pain neuroscience education on musculoskeletal pain: a systematic review of the literature. Physiotherapy theory and practice, 32(5), 332-355.
2. Barbari, V., Storari, L., Ciuro, A., & Testa, M. (2020). Effectiveness of communicative and educative strategies in chronic low back pain patients: a systematic review. Patient education and counseling, 103(5), 908-929.